Benut alle kansen met een commercieel opleidingsplan voor jouw garage

Commerciële mensen zijn net zo belangrijk voor uw garagebedrijf als monteurs. De juiste commerciële instelling hebben of deze vaardigheden aanleren kan soms best lastig zijn. Een commercieel opleidingsplan volgen kan u zeker helpen bij het ontwikkelen van deze vaardigheden. Denk aan het maken en houden van tevreden klanten, het opbouwen en onderhouden van klantrelaties of het verbeteren van bedrijfsprocessen. Het beheersen van deze vaardigheden is een must als je jezelf als bedrijf wil onderscheiden in de automotive branche.

Klantcontact via social media

Het is belangrijk om te weten op welke manieren je het beste kunt communiceren met de klant. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om te adverteren in lokale bladen. Moet je veel tijd investeren in je eigen website of bereik je jouw doelgroep het beste via social media? Dit zijn vragen waar je altijd bij stil moet staan en goed onderzoek naar moet doen. Wat de meest effectieve manier is ligt helemaal aan de doelgroep die jij wil aanspreken. Er moet een goed gestructureerd plan zijn. Het geeft voldoening als je zelf ziet dat wat jij doet effectief is voor jouw garage. Geen onnodig geld uitgeven en toch de doelgroep optimaal kunnen bereiken? Een commercieel opleidingsplan voor jouw garage biedt hiervoor een uitkomst. Je leert bijvoorbeeld hoe de doelgroep bepaald wordt, hoe je LinkedIn slim in kan zetten en de zin/onzin is van bloggen. Er wordt goed gekeken naar wat belangrijk is voor jouw bedrijf en wat jouw garage verder kan brengen.

Hoe maak én houd ik mijn klanten tevreden?

De basis van een succesvol bedrijf is natuurlijk het creëren van tevreden klanten. Juist voor de kleinere bedrijven is dit essentieel. Sommige bedrijven lijken hier toch wat moeite mee te hebben. Hoe maak én houd ik mijn klanten nou tevreden? Klanttevredenheid heeft dus meer invloed op je bedrijf dan je misschien denkt. Maar waarom is dit nou zo belangrijk? Hier zijn vijf van de belangrijkste redenen waarom klanttevredenheid zo belangrijk is: * Het is een manier om je te onderscheiden van de concurrentie.
 * Het vergroot de kans op terugkerende klanten.
 * Het vermindert het klantverloop.
 * Het vermindert negatieve reclame via bijvoorbeeld mond-tot-mondreclame.
 * Het behouden van klanten is goedkoper dan het werven van nieuwe klanten.
 Hoe zorg je er nou voor dat klanten ook tevreden blijven? Eigenlijk is het erg simpel. Met de juiste producten en goede dienstverlening kom je al een heel eind. Naast deze aspecten is het klantrelatiebeheer een goede manier om de huidige relaties en contacten met klanten te beheren. Biedt nazorg en overtref de verwachtingen van de klant!

Verkoopstrategie verbeteren

Hoe kan het dat het aantal bezoekers van een garage stijgt, maar de omzet daalt? Het feit dat het aantal bezoekers stijgt is natuurlijk een goed teken. Het is de kunst om hier als garage slim mee om te gaan, zodat de omzet ook mee stijgt. Dat de omzet daalt komt mede door de sterke concurrentie. Het is daarom belangrijk om kansen te spotten én te benutten! Geef preventief advies aan de klant. Leg bijvoorbeeld eens voor aan een klant om onderdelen schoon te maken om vervanging in de toekomst te voorkomen. Dit scheelt de klant weer een ritje naar de garage. Deze en nog veel meer verkoopstrategieën leer je allemaal in een commercieel opleidingsplan. Weten hoe je je omzet een boost moet geven en hoe je klanten niet hoeft te verliezen aan de concurrent? Resultaten zien in rendement met een blijvend effect? Dat wil elk garagebedrijf toch? Denk daarom eens na over het volgen van een commercieel opleidingsplan, zodat je succesvol blijft op de lange termijn.  


Een commercieel opleidingsplan heeft dus veel te bieden voor een garagebedrijf. Naast deze aspecten zijn er nog veel meer belangrijke leerpunten. Het primaire doel van een commercieel opleidingsplan is het aanleren van commerciële vaardigheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van het verbeteren van je verkoopstrategie? Het secundaire doel is resultaat in omzet en rendement. Niet eenmalig, maar met een blijvend effect. Inzicht krijgen in je doelen en hoe je deze kunt bereiken? Tijdens een commercieel opleidingsplan wordt er gewerkt middels herkenbare situaties uit de dagelijkse praktijk. Zo zitten er dus altijd herkenningspunten in het traject zodat er efficiënt geleerd kan worden. Want leren doe je natuurlijk het beste in de praktijk. Interesse gekregen in het volgen van een commercieel opleidingsplan? Bekijk dan wat Automotive Academy nog meer te bieden heeft in een commercieel opleidingsplan. Automotive Academy: het onafhankelijke instituut dat alle automotive kennis van Nederland onder één dak samenbrengt.

https://automotiveacademy.nl/