Benut alle kansen met een commercieel opleidingsplan voor jouw garage

Monteurs zijn een belangrijk onderdeel van het garagebedrijf, maar commerciële mensen zijn net zo belangrijk. De juiste commerciële instelling hebben of deze vaardigheden aanleren kan soms best lastig zijn. Daar kan een commercieel opleidingsplan gelukkig bij helpen. Tijdens het volgen van deze opleiding ontwikkel je deze vaardigheden. Wat dacht je van het maken en houden van tevreden klanten, het opbouwen en onderhouden van klantrelaties of het optimaliseren van processen binnen het bedrijf. Het beheersen van deze vaardigheden is een must als je jezelf als bedrijf wil onderscheiden in de automotive branche.

Houd contact via social media

Op welke manieren kan je communiceren met je klanten? Wat dacht je van adverteren in lokale bladen? Of sociale media? Dit zijn vragen waar je altijd bij stil moet staan en goed onderzoek naar moet doen. Afhankelijk van de doelgroep die je wilt aanspreken, moet je kijken wat de meest effectieve manier is. Bovendien moet je een duidelijk plan hebben. Maar het geeft wel voldoening als je ziet dat wat jij doet een positief effect heeft voor jouw garage. Geen onnodig geld uitgeven en toch de doelgroep optimaal kunnen bereiken? Een commercieel opleidingsplan voor jouw garage biedt hiervoor een uitkomst. Hier leer je bijvoorbeeld over hoe de doelgroep bepaald wordt, hoe je Facebook slim in kan zetten en de zin/onzin is van bloggen. 

Klanten tevreden maken én houden

Tevreden klanten vormen de basis van een succesvol bedrijf. Sommige bedrijven lijken hier toch wat moeite mee te hebben. Hoe maak én houd ik mijn klanten nou tevreden? Maar waarom is dit nou eigenlijk zo belangrijk? Er zijn veel redenen, maar een aantal voorbeelden zijn:

* Het vergroot de kans op terugkerende klanten. 
* Het is goedkoper een goede band met huidige klanten te onderhouden, dan nieuwe klanten aan te trekken. 

Oké, dat het belangrijk is weten we nu, maar hoe zorg je er nou voor dat klanten ook tevreden blijven? Eigenlijk is het erg simpel. Met de juiste producten en goede dienstverlening kom je al een heel eind. Daarnaast is klantrelatiebeheer een goede manier om de huidige relaties en contacten met klanten te beheren. 


Een commercieel opleidingsplan heeft dus veel te bieden voor een garagebedrijf. Het primaire doel van een commercieel opleidingsplan is het aanleren van commerciële vaardigheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van het verbeteren van je verkoopstrategie? Het secundaire doel is resultaat in omzet en rendement. Vervolgens: inzicht krijgen in je doelen en hoe je deze kunt bereiken. Tijdens een commercieel opleidingsplan wordt er gewerkt middels herkenbare situaties uit de dagelijkse praktijk. Interesse gekregen in het volgen van een commercieel opleidingsplan? Bekijk dan wat Automotive Academy voor jou kan betekenen!

https://automotiveacademy.nl/