Multiresource
Image default
Zakelijk

Een eigen onderneming starten: zo doe je dat!

Heb jij er altijd van gedroomd om eigen baas te zijn en van je passie je werk te maken, maar geen idee waar je moet beginnen? In deze blog vertellen we hoe je moet starten.

Brainstormen

Bedenk ideeën schrijf ze op. Gebruik hier eventueel een moodboard voor om de ideeën visueel te maken. Het is ook belangrijk om een marktonderzoek uit te voeren. Zoek uit waar je omgeving behoefte aan heeft en probeer dit mee te nemen in je keuzes. Werk je idee zo breed mogelijk uit om een compleet beeld van je nieuwe onderneming te krijgen. Welke naam geef ik het bedrijf? Waar staat het bedrijf voor? Welk logo en huisstijl ga ik gebruiken? Werk je imago zo breed mogelijk uit, zodat het voor je toekomstige klanten duidelijk is wie je als onderneming bent en waar je voor staat. Lees hier meer over must haves voor een sterker brand imago.

Partners en financiën

Bepaal de key partners van je bedrijf. Dit zijn partners die het bedrijf helpen en onderdeel van het bedrijfsproces zijn. Dit kunnen bijvoorbeeld leveranciers of samenwerkingspartners zijn. Zonder deze partners kan het nog eens moeilijk worden om de klantbeleving te optimaliseren.

Verder is het belangrijk om een totaalplaatje van de kostenposten te maken. Hoe ga je je onderneming financieren? Maak je gebruik van een lening? Hoeveel eigen vermogen leg je in? Verdeel deze kosten eventueel in een balans om zo te zien waar het geld vandaan moet komen en waar het naartoe gaat.

Marketing

Social media is sinds zijn opkomst onmisbaar geworden. Voor veel bedrijven is het een handige manier om reclame te maken of mensen te inspireren met hun bedrijf. Social media marketing kan bij goed gebruik een goed manier zijn om als nieuwe onderneming, klanten te genereren. Aan de hand van het marktonderzoek kan worden bepaald welke platformen actief worden gebruikt door de doelgroep. Hou een bepaalde huisstijl aan en spreek je doelgroep op een passende manier aan.

De basis voor je nieuwe onderneming staat nu. Zorg dat je je tijdens het marktonderzoek echt hebt ingeleefd in de wensen en behoeften van je klant en doelgroep en maak eventueel aanpassingen als dat nodig is. Met deze tips kun je vandaag nog de eerste stappen zetten naar succes!

https://www.templatetips.nl/must-haves-voor-een-sterker-brand-imago/