Hoe stel je de beste inhakers op?

Creatieveberichten kunnen leiden tot een verhoging van de interactie op jouw social media kanalen. Er doen zich ieder jaar een tal van mogelijkheden aan om op in te haken. Benut deze kansen. Heb je een idee? Ga meteen aan de slag. Gebruik humor, want dit slaat het beste aan. Lees hieronder een aantal voorbeelden. 

 

Oranje tegen Chili

Op sportevenementen valt goed in te haken. Zo was dit ook bij Chili – Nederland het geval. Nederland won met 2-0 en hieropvolgend deelde Hema een inhaker op haar social media kanalen. Hema toonde een pepermolen, waardoor de boodschap erop doelde dat de ‘chilipepers’ gemalen werden, net zoals het elftal van Chili. 

Fout knopje kan leiden tot gigantische chaos

Chaos door een fout knopje in een vliegtuig? Ja dit is echt gebeurd! Er werd even op Schiphol gedacht dat er sprake was van een kaping. Gelukkig bleek dat de piloot op de verkeerde knop gedrukt had. Toen het nieuws naar buiten kwam kun je je voorstellen dat hier enige grapjes over gemaakt werden. Veel bedrijven speelde hier goed op in. 

Het leger aan nepvolgers van Dotan

Dotan kwam in het nieuws, omdat aan het licht kwam dat hij een echt leger van nepvolgers beheerde, waarmee hij zichzelf in het zonnetje zette. Dotan werd ontmaskerd en veel inhakers volgde. Zo ook een van Bol.com. Bol.com gaf zichzelf 5 sterren voor het bedenken van ‘deze’ inhaker. 

Jumbo verkoopt alleen de world record eggs

Een grote ‘gebeurtenis’ in 2019 was het onvergetelijke ei dat de meeste likes ooit ontving voor zijn instagram foto. Dit beroemde ei heeft tot op heden het wereldrecord voor de meeste likes per foto. Zo’n inkopper is natuurlijk verleidelijk om aan niet aan je neus voorbij te laten gaan. Dat vond Jumbo ook. Zo ging Jumbo ook opeens alleen maar world record eggs verkopen in haar winkel. Althans, dat zeiden ze. Want iedereen wil toch zo’n ei hebben?

Hulp nodig bij het opstellen van relevante inhakers? Neem contact op met ons team! Wij helpen je graag verder. 

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer – give-aways met logo.

 

https://promoboer.nl/