Multiresource
Image default
Bedrijven

Boost je congres met licht en geluid

Wat is een congres precies?

Wanneer je ontdekt hoeveel invloed licht en geluid kunnen hebben op een congres kijk je vanaf nu altijd anders naar het evenement. Om bij het begin te beginnen wordt er eerst ingegaan op de vraag wat een congres precies is. Om daar kort over te zijn: dit is een evenement dat vaak uit zakelijk oogpunt wordt georganiseerd om vanuit het bedrijf één of meerdere bepaald(e) standpunt(en) over te brengen op het aanwezige publiek. Uit welke mensen dat publiek bestaat is geheel afhankelijk van het bedrijf dat het congres organiseert. Het kan zowel voor potentiële klanten of collega’s zijn als voor bestaande sponsors en leveranciers. Een congres is de ideale kans om jouw bedrijf op een bepaalde manier in het licht te zetten.

Hoe kan geluid helpen bij het boosten van je congres?

De term geluid bestaat uit een aantal factoren. Zo bevat dit ten eerste de boxen oftewel de luidsprekers die gebruikt worden. Hierbij is het belangrijk dat je kijkt naar de hoeveelheid, de locatie en de kwaliteit hiervan. Ook kun je gebruik maken van bepaalde soort microfoons. Welk type past het beste bij jouw congres? Een spreker op het podium prefereert wellicht het vrij hebben van zijn handen: daarvoor is een headset microfoon of dasspeldmicrofoon een perfecte oplossing. Ook kan met apparatuur voor mixing gekeken worden naar de perfecte afstelling van muziek en spraak. Met geluid kun je dus je congres zeer professioneel maken.

Waarom speelt verlichting hier ook een rol in?

Verlichting heeft veel invloed op de beleving van de aanwezige gasten. Allereerst zit er verschil in ‘energiek’ of statisch licht. Denk bij het eerste aan stroboscopen en moving heads uit een lichtshow. Deze kan gebruikt worden in congressen waarbij dans, beweging of muziek centraal staan. Wil je een ‘rustigere’ boodschap overbrengen dan is statisch licht een goede keuze. Dit is dikwijls beschikbaar in verschillende kleuren. Elke kleur zorgt op zijn eigen manier voor een bepaalde beleving. En deze kun je perfect afstemmen op het onderwerp van je congres. Gaat het bijvoorbeeld over gevaren in jouw bedrijfssector, milieu of betrouwbaarheid? Dan passen respectievelijk de kleuren rood, groen en blauw daar ontzettend goed bij. Door middel van verlichting vertél je niet alleen een boodschap, je laat de bezoekers deze boodschap ook (onbewust) beter ervaren. Nu je weet hoeveel invloed licht en geluid op je congres hebben zul je hopelijk sneller de keuze maken om het huren hiervan niet over te slaan.

https://www.ampco-flashlight.com/nl/huren/licht-en-geluid/