Laat uw kinderen beter slapen

Kinderen hebben voldoende slaap nodig om goed op te groeien. Uw kind heeft slaap nodig om zich op school te concentreren. En genoeg energie te hebben gedurende de dag. Laat uw kind vanaf het begin wennen aan de normale bedtijdgewoonten. Dit kan slaapproblemen voorkomen.

  • Stel een vaste bedtijd in. Begin een half uur voordat u naar bed gaat met rustige activiteiten. U kunt uw kind het beste instoppen zonder computerspelletjes van te voren. Laat uw kind anderhalf uur voordat hij naar bed gaat niet naar het scherm kijken. Het witte licht van een tv, computer, tablet of telefoon kan het moeilijk maken voor uw kind om in slaap te vallen. En uw kind slaapt minder. Zet alle digitale apparatuur in een andere kamer. Zet de apparatuur niet weg als straf, maar gebruik de tijd van verschijnen als een comfortabele ‘samentijd’. Praat over de dag of los samen een puzzel op.
  • Zorg voor een rustige donkere slaapkamer. De ideale temperatuur is 16 tot 18 ° C.
  • Geef uw kind geen cafeïne houdende dranken zoals cola, thee, ijsthee en energiedrankjes voordat ze naar bed gaan.
  • Laat uw kind niet slapen na het eten. Dan is het moeilijker om ’s avonds in slaap te vallen.
  • Buitensporten zijn goed voor kinderen. Laat uw kind echter niet sporten voordat het naar bed gaat. Op deze manier wordt het moeilijk voor uw kind om in slaap te vallen.
  • Maak gebruik van verzwaringsdekens voor kinderen. Hierdoor zullen ze sneller en vaster slapen.

 

https://www.sensolife.nl/c-4628966/verzwaringsdekens/