Wat is SIP Trunking en hoe werkt het?

ISDN is gestopt – een platform voor spraak-, video- en gegevensuitwisseling dat door de CCITT in de jaren ’80 is geïntroduceerd – ; alleen al in het Verenigd Koninkrijk zagen ISDN-lijnen een daling van 3 miljoen van een statistisch record van 4,7 miljoen in 2007; en de trend om ISDN uit hun aanbod te elimineren, wordt voortgezet voor Alle Europese telco’s zoals KPN (Koninklijke PTT Nederland of Koninklijke Nederlandse Telecom), France Télécom, Deustche Telekom en Telecom Italia, die de dienst dit jaar permanent zullen beëindigen.

In deze tijd en toen Unified Communications-technologie een grote rol speelde in hun succes, kiezen bedrijven ervoor om de overstap te maken van Public Switch Telephone Networks (PSTN), ook wel bekend als Plain Old Telephone Service (POTS), naar een geavanceerder netwerksysteem , SIP Trunks. Voorbij zijn de dagen van koperen lijnen als conduits voor analoge spraakdata; omdat het internet op dit moment het smeden van agent-naar-klantrelaties moderner, kosteneffectiever, flexibeler en tijdbesparend heeft gemaakt.

Een gerapporteerde 70% van de bedrijfseigenaars heeft zich gerealiseerd hoe belangrijk het is om te migreren naar een efficiënt communicatiesysteem en hebben de overstap gemaakt naar een volledig IP-netwerk dat gemakkelijker te onderhouden is naarmate hun bedrijf groeit. Vanwege deze instroom heeft de totale omzet van de markt Voice over Internet Protocol (VoIP) een verbazingwekkende $ 73 miljard USD bereikt, een opslag van ongeveer 5%, alleen al van SIP Trunk-abonnees. Als u meer wilt weten over deze nieuwe revolutionaire manier om de communicatie van uw organisatie te verenigen, stelt u vragen: “Wat is SIP Trunking?” Of “Hoe werkt SIP Trunking?”
SIP Trunking uitgelegd

Met behulp van een bemiddelingsserver – een programma dat de signalering en spraaktoegang naar een gecentraliseerde bron beheert, in dit geval het Enterprise Voice IP-netwerk – of een IP-PBX, dient SIP Trunks als tussenpersoon tussen uw telefoonsystemen voor een internettelefoniedienst Provider (ITSP). In telecommunicatie-jargons is “trunking” wanneer tastbare elektrische leidingen schakelende apparatuur aan elkaar verbinden. Dat is precies wat een SIP-trunk doet; het fungeert als een virtuele verbinding tussen een organisatie en een ITSP, hetzij via lijnen die SIP-trunks met ander IP-verkeer verbinden, hetzij via internet via een virtueel particulier netwerk (VPN).

 

Wilt u uw klantervaring nu verbeteren met SIP Trunk?

Implementatie van SIP Trunking in uw dagelijkse activiteiten maakt de communicatie tussen uw agenten en klanten enorm vergemakkelijkt. Maar naast dit grote voordeel van SIP trunks, komt het samen met andere die de algehele groei van uw organisatie helpen. Allereerst helpen deze VoIP-functies om de kosten te verlagen als het gaat om contact met klanten over de hele wereld en dat gaat gepaard met gratis belfuncties zoals voicemail per e-mail, doorschakelen en nummerherkenning.

Met SIP Trunks wordt het herstel van bestanden ook eenvoudiger. De onvoorspelbaarheid van gebeurtenissen die van invloed kunnen zijn op de dagelijkse activiteiten heeft de noodzaak aangetoond voor ontwikkelaars om noodherstelprogramma’s van telefoonsystemen te versterken. Ongeacht eventuele overmacht (dat wil zeggen natuurlijke of door de mens veroorzaakte rampen) hoeven organisaties zich geen zorgen te maken over het verlies van hun gegevens, omdat SIP-trunks ervoor zorgen dat organisaties over goede strategieën voor bedrijfscontinuïteit beschikken.

Dankzij de plug-and-play-functie kunnen deze VoIP-functies organisaties in staat stellen de communicatie constant te laten functioneren door eindpunten met een andere locatie te verbinden, in elk geval is de huidige locatie leeg. Dit herstelvermogen voor noodgevallen van SIP-trunks helpt de downtime te verminderen en verzekert de levering van hoogwaardige klantenservice aan klanten.

 

Zorgen voor de optimalisatie van SIP-trunks

Net als bij elke andere tool die helpt bij de werking van een organisatie, zijn er best practices die moeten worden doorlopen om ervoor te zorgen dat u de mogelijkheden van een SIP Trunk maximaliseert. Hier zijn tips om u te helpen aan de slag met het gebruik van uw nieuwe IP-telefoonsysteem:

 

  • Om ervoor te zorgen dat u een kwaliteitsdienst ontvangt voor elk geval dat u problemen ondervindt bij het gebruik van uw SIP-trunk, zorgt u ervoor dat u een provider krijgt die dichter bij u in de buurt is, omdat deze u snel problemen kan oplossen bij uw on-site problemen.

  • Door een last-mile-serviceprovider te kiezen, kunt u ook met hen overleggen over alternatieve routeringsmogelijkheden voor inkomend verkeer. Als u dit doet, wordt u in elk geval voorbereid dat inkomend verkeer naar uw DID-nummers niet zo gemakkelijk wordt omgeleid naar traditionele tijdverdelingsmultiplexing (TDM) trunks.
https://www.speakup.nl/sip-trunking/