App-ontwikkeling: we trekken klanten aan om mobiele applicaties te ontwikkelen

html mobile app

In dit artikel wil ik praktische aanbevelingen delen voor degenen die mobiele applicaties ontwikkelen en vertegenwoordigers van de B2B-sfeer willen vinden die geïnteresseerd zijn in uw product.

Het hele verkoopprogramma zal gebaseerd zijn op cold mailing op het sociale netwerk Linkedin. Ik merk meteen dat dit niet de gebruikelijke “spam” is bij het verzenden van aanbiedingen, maar een werkende tool om gerichte leads aan te trekken. Ja, niet alles is perfect in zo’n schema, maar het laat het belangrijkste zien – het resultaat. In de vorm van het verkopen van B2B-goederen en -diensten. App-ontwikkeling is geen uitzondering.

Waarom kiezen voor Linkedin om kopers te vinden?

Ik weet dat degenen die applicaties ontwikkelen hun producten verkopen op platforms zoals Flippa en Telderi, als de applicaties al klaar zijn, of Upwork en analogen om klanten te vinden. Je zegt: “Waarom zou je iets bedenken met LinkedIn als je al een” werkfiets hebt? “.

Ik zal proberen kort te antwoorden.

Linkedin is een internationaal zakelijk netwerk dat 660 miljoen gebruikers in 220 landen samenbrengt. Dit is een hoogstaand publiek, dat voor het grootste deel bestaat uit vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, IT-specialisten, topmanagers, hoofden van grote bedrijven. Deze mensen zijn op zoek naar handige contacten op Linkedin om te kopen en verkopen. Zowel afgewerkte producten als technologieën, ideeën, kennis, ervaring en specifieke specialisten. Maar zelfs deze informatie is niet belangrijk voor ons.

Na Europa staan ​​er 3 landen in de top van Linkedin-gebruikers: de Verenigde Staten (165 miljoen), India (62 miljoen) en China (60+ miljoen). En nu, om alles duidelijk te maken, zal ik een parallel trekken met de mobiele markt.

Volgens het jaarverslag van App Annie (State of Mobile 2020) is het totale aantal downloads van mobiele applicaties van over de hele wereld meer dan 204 miljard geweest. En weet je wie er per land in de TOP-3 staat? Je kunt het al raden. China, India en de Verenigde Staten. Bedrijven die afhankelijk zijn van mobiel, behalen aanzienlijk meer resultaten en winsten. En met dergelijke bedrijven gaan we via Linkedin direct in contact.

Ik hoop dat ik heb kunnen uitleggen waarom we voor Linkedin hebben gekozen in onze zoektocht naar ons publiek voor verkoop. Laten we nu naar de details gaan.

Hoe verkoop je app-ontwikkeling via Linkedin?

Alle fasen van de applicatiepresentatie beginnen met het zelf verpakken als specialist. Op Linkedin zal niemand contact met u opnemen en niet kopen als uw account zichzelf zelfs maar onbewust afstoot.

We hebben dergelijke mailings al geautomatiseerd en we werken vanuit honderden accounts tegelijk, dus we hebben een aantal eenvoudige regels gevonden die het aantal geaccepteerde aanvragen vergroten.

Hier zijn er een paar:

Profielfoto en omslag. Dit is het eerste dat uw potentiële klant ziet. En alleen bedrijfsfoto’s op een neutrale achtergrond werken hier. Teken uw foto’s in een heldere cirkel om u te onderscheiden van anderen. Simpele truc maar werkt als een Zwitsers horloge. Zo’n foto uit de hele lijst met nieuwe uitnodigingen trekt daarentegen de aandacht. Gecontroleerd. Wat betreft de omslag, uw specialisatie moet erop worden vermeld in platte tekst. Zelfs een korte zin “Mobiele app-ontwikkelaar” is voldoende.

Profielteksten en vormgeving. De profielkop bevat alleen de waarde van uw product en specialisatie. Zorg ervoor dat u uw profiel vermeldt in de secties “Industrie” en “Positie”, en vul ook de informatie “Over uzelf” in. Er is hier maar één regel: we schrijven teksten in het “wat je krijgt” formaat. Niemand zal lezen hoe cool je bent. Het Linkedin-publiek leest graag hoe u hen kunt helpen. Dus schrijf erover. Voeg aan de beschrijving de casestudies en resultaten toe in de vorm van cijfers die applicatieontwikkeling bij uw klanten heeft gebracht.

Vervolgens moet u uw profiel een beetje “nieuw leven inblazen”. Zou u vriendschapsverzoeken accepteren van een specialist met een beperkt profiel die slechts 10-15 contacten heeft? Ik denk dat alles hier duidelijk is.

Op basis van de door u gekozen specialisatie en branche, zal Linkedin u op zichzelf een tiental aanbevelingen doen. Dit zullen ook ontwikkelaars zijn, medewerkers van marketingbureaus en digitale bedrijven. Voeg deze mensen aan jezelf toe voor “extra’s”.

Linkedin zoeken is een van de belangrijkste sterke punten van dit sociale netwerk. Hier kunt u uw publiek aanwijzen, tot een specifieke positie in de gewenste regio of bedrijf. Met behulp van de filters selecteren we het veld, selecteren we de specialisatie en positie van de persoon die we nodig hebben. Op hem zullen we met ons aanbod van toepassing zijn.

Ik zal u geen gedetailleerde aanbevelingen geven over segmentatie en bepaling van uw doelgroep. Als u zich bezighoudt met applicatieontwikkeling, moet u weten welk bedrijf het nodig heeft. Ik zal slechts één advies geven: probeer uw zoekfilter zo veel mogelijk te verfijnen en uw publiek op te splitsen in een zeer gespecialiseerde positie. Het lijkt erop dat het zo eenvoudig is – kies India, kies mensen met de functie van de oprichter en begin ze onze uitnodigingen te sturen. Voor trefwoorden in Linkedin zoeken zijn alleen de eerste 1000 contacten zichtbaar. En deze 1000 oprichters zijn de meest kwaadaardige mensen ter wereld. Ik ben bang om me zelfs maar voor te stellen hoe hun persoonlijke pagina eruitziet, waar elke dag obsessieve spam van over de hele wereld komt. Bedenk dus welke zoekwoorden u kunt gebruiken die uw concurrenten nog niet hebben geraden.

Onze persoonlijke ervaring leert dat Linkedin-gebruikers bereid zijn te betalen voor elk product dat op lange termijn winst kan genereren. En de gemiddelde cheque hier overtreft aanzienlijk onze markt.

Conclusie

Zo’n cold mailing-schema laat een conversieratio zien van 3-4%. Het resultaat is direct afhankelijk van de USP en de voordelen van uw ontwikkeling. Tegelijkertijd besteedt u niets van het budget aan het vormen van een hoogwaardige basis van potentiële klanten en kopers. Het enige dat voor dergelijke verkopen nodig is, is tijd voor het versturen van uitnodigingen en het voeren van dialogen. Of, als u geen tijd wilt verspillen, kunt u het hele proces automatiseren via onze service.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html